Tuesday, May 12, 2009

Pengalaman Bersalin

Muhammad Aqil Amsyar, 2/5/2007
Selasa-1/5/2007, hanye kuar tanda (darah) je, xrase skt ape2 pon...tp pegi jgk hospital, tkt coz xde pengalaman, anak yg 1st kn...col hubby aku, kebetulan dia tgh keje..terpaksa le tggl keje..kt hospital kena thn kad wad coz dh bkk 2cm...tp still xrase skt. tgh aku duk dgr ceramah psl breastfeeding, tiba2 doc laki yg agak veteren skt pggl nk check....msk je blk trus 'dijoloknye' & pecahkan air ketuban aku....padahal aku still xrase nk bersalin lg. Rabu-2/5/2007, 1 ptg, aku ditolak ke wad & dimasukkn ubat utk bukaan yg cepat (induce)...sakit Tuhan saje lar yg tahu...smp maghrib aku skt, hubby aku terpksa tggl aku jap coz nk g solat, dtg je doc td trus srh aku sign nk ceaser...mrh bkn kepalang doc2 yg lain...terpaksa ikut arahan dia, tkt ape2 terjd pd babyku nnt. dlm perjalanan nk ke bilik bedah, aku dh terasa gesaan nk meneran, akak yg tolak bgtau dh jd peraturan klu dh sign kena ikut je....terpaksa lar aku bersalin cara ceaser....lahir lar anak ku yg comel, baby boy seberat 2.95kg.
Muhammad Anas Ayman, 8/2/2009
Ahad-8/2/2009, dlm kul 4pg skt sgt perut aku rase nk meneran tp xkuar tanda ape2 lg pon. kejut hubby aku, dio plk paksa aku tido je...tido pon xbole trus bgn & ketuk pintu blk mak aku, kebetulan mak aku dh dtg cni. mak aku urut je & ayah aku wat solat hajat, minum air solat hajat yg ayah aku wat...terus kuar je tanda (darah) dlm kul 6 pg. kejut hubbyku & trus g wad kecemasan, skt sgt xthn....smp sana wad dh pnuh, tp aku dh nk meneran jd terpaksa nurse thn aku msk wad & tggu doc dtg...aku dh xthn sgt smp nurse tgk bertempik check aku dh 9cm. doc dtg (muda lak tu) je trus srh teran.....dh le xde pengalaman meneran coz anak sulungku ceaser. dlm kul 7 pg aku slamat melahirkan baby boy seberat 2.85kg..sgt sng berslin kt Ayman...dh siap jht smua, aku di tolak ke wad biasa & petang tu jgk aku bole blk.....so sweet.

No comments:

Post a Comment