Saturday, October 20, 2012

Kitar Semula

Kebetulan asben aku tgh cuti semester ni ambik pluang la kerah tenaga dia sikit kemas2 mn yg sakit mata aku dok pandang...hihi. Lps sarapan mntk tlg asben kemekkn smua kotak2 yg kosong & kumpulkan surat khabar lama. Nnt kami nk jual kt kitar semula...kt umah aku lori kitar semula biase dtg pada hari ahad...xmhl pon diorg ambik, bolehla wat duit tabung utk ank2..




Nmpak kemas sikit kasut tanpa kotak..setengah kotak2 aku sumbat kasut2 masa ank2 aku baby, nk buang rasa syg sbb masih ok lg. Mnla tau kot2 lps ni dpt baby xla membazir bli kasut byk2..hihi ntah bila pon xtau.



Ni area dpn pintu masuk..kasut asben aku smua aku letak kt situ..Nmpak garisan kt blkg tu, tula hasil kreativiti ank2 aku..huhu, biasela ank sdg membesar...klu aku duk pndg dinding2 umah mst hati x tenang rs nk cat jer tp asben aku xbg, dia kata kita kn duk kuarters wat ape nk cat2, bknnye umh sendiri..bg aku kena jgk cantikkn umah wpon umh kuarters..hihi. Nk bli umh byk kena pikir yg penting aspek keselamatan...duk kuarters ni sng dkt ngn tempat keje, sekolah & mall..xpyh aku nk pening2 kuar umh awl2 pg semata2 nk elak 'jem'..huhu takut...Aku pon xpasti suatu hari nnt ntah2 asben aku bertukar kt mn2...hmm naye...

No comments:

Post a Comment